חדשות

עימות חריף בין נציגת הר"י ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה על רקע חוזר מנכ"ל משרד הבריאות

יו"ר הלשכה לאתיקה של הר"י, ד"ר תמי קרני, עזבה את הדיון בכנסת שעסק בהגבלת מפגשי רופאים עם תועמלנים. הר"י: "ד"ר קרני עברה משפט שדה"

ד"ר תמי קרני, יו"ר הלשכה לאתיקה בהר"י. "כל רופא נושא באחריות לכל פרסום שלו"

בשיא הדיון בוועדת הכנסת לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שנערך ביום רביעי שעבר ועסק בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות העוסק, בין השאר, בהוראה לרופאים להימנע מפגישות עם תועמלני חברות התרופות, עזבה יו"ר הלשכה לאתיקה של הר"י, ד"ר תמי קרני, את החדר בזעם לאחר חילופי דברים קשים עם ח"כ יחימוביץ, כך מדווח הבוקר (ב') "דה מרקר".

בדיווח צוין כי הר"י הכריזה ב-4 בנובמבר על סכסוך עבודה עקב הוראה זאת שבחוזר המנכ"ל ואם לא תושג פשרה במחלוקת, הרי שבתוך 14 יום מהכרזתו, יוכלו חברי הר"י לפתוח בעיצומים או אף בשביתה.

סעיף אחד בחוזר האוסר לקיים מפגשים בארבע עיניים בין נציגי חברות תרופות לבין רופאים אך מתיר מפגשים בפורום רחב יותר ונוכחות של נציגי חברות בישיבות צוות של הרופאים, הוביל את חברות התרופות ואת הר"י להתנגדויות. המהלך של משרד הבריאות הוגדר בידי הר"י כמתאים למשטרים אפלים". בעקבות הביקורת ריכך משרד הבריאות במידת מה את האיסור, כך שבשנה הקרובה ייתכנו פגישות בארבע עיניים אך בכפוף לדיווח ולקבלת אישור להן מראש.

לבג"צ הוגשו שתי עתירות בדרישה לביטול האיסור, מטעם פארמה, ארגון הגג של חברות התרופות הרב לאומיות ומטעם הנציגים הרפואיים (תועמלנים).

על פי הדיווח, ח"כ יחימוביץ' אמרה על הכרזת הר"י על סכסוך עבודה: "הדהים אותי שהר"י מכריזה על סכסוך עבודה בגלל שלא מאפשרים לרופאים להיפגש בארבע עיניים עם נציגות של חברות תרופות. זה זילות המושג סכסוך עבודה. הסתדרות עובדים מגנה על הזכות של הרופאים להיות בקשר ישיר עם בעלי ההון? יש בכך הכתמה של כל הרופאים, שרובם אנשים ישרים והגונים".

ד"ר קרני, שייצגה את הר"י בדיון, הסבירה כי ההתנגדות לסעיף הנ"ל שבחוזר נובעת ממה שהיא מגדירה כפגיעה בכבוד המקצוע. "החוזר גורם נזק למטופלים יותר מאשר לרופאים", התבטאה ד"ר קרני. "הוא מרמז לציבור שהרופאים לוקחים שוחד, שאין להם יכולת ביקורת. זה מערער את ביטחון המטופלים ומסוכן לעולם הרפואה".

במענה לדברים הללו התבטאה, על פי הדיווח, ח"כ יחימוביץ: "אם יש משהו שפוגע בכבוד הרופאים זה שאתם מגוננים על הזכות שלהם להמשיך במעשים המזיקים האלה'".

בשלב מאוחר יותר הגיע הדיון לפיצוץ בעקבות עימות ישיר בין ד"ר קרני ליחימוביץ'. ד"ר קרני אמרה כי "יש פה הטלת דופי. הייתי מצפה שהוועדה תעמוד על זכויותינו כאזרחים להיפגש עם אנשים אחרים ולא תבייש את כל הרופאים". אלא שאז השיבה לה ח"כ יחימוביץ': "את מביישת את כל הרופאים". בתגובה קמה ד"ר קרני ויצאה מהחדר. ההסתדרות הרפואית פרסמה הודעת גינוי על האירוע והגדירה אותו "משפט שדה" שנערך לד"ר קרני בוועדה.

נושאים קשורים:  ד"ר תמי קרני,  ח"כ שלי יחימוביץ,  ועדת הכנסת לביקורת המדינה,  חוזר מנכ"ל משרד הבריאות,  מפגשי רופאים-תועמלנים,  הלשכה לאתיקה בהר"י,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.11.2018, 19:16

שלי יחימוביץ מתנהגת כאחרון הבולשביקים
דוגלת בסוציאליזם חריף ,אני ממליץ לה לחבור למפלגה הקומוניסטית

אנונימי/ת
12.11.2018, 19:53

הבה נתעלם מהבר סימן טוב שונא הרופאים הזה ובודאי משלי רודפת הכותרות
אנא אל תשכחו להתייחס אליהם בהתאם כשהם מחלים את פנינו

12.11.2018, 19:56

כמי שבהיותו סטודנט לרפואה בירושלים עבדתי בעבודה חלקית כנציג רפואי בחברת "רפא" הירושלמים בשנים 1958/9 . אם מישהו היה טוען כנגדי שאני משחד רופאים הייתי תובע אותו לדין. הקשר הבלתי-אמצעי בין הרופאים לבין הנציגים/ות הוא קשר מקצועי חשוב ואני והמטופלים שלי הפקנו ממנו סיוע חשוב. נציגי ונציגות חברות התרופות הם אנשי מקצוע בעלי ובעלות השכלה מדעית ולא מתווכים שכל מטרתם למכור את מרכולתם. דבריה של ח"כ יחימוביץ פוגעים בציבור הרופאים ואם יש חריגים בין הרופאים ניתן לטפל בהם באמצעים חוקיים ומשפטיים. היות ובין חברי הכנסת יש כמה שנחשדו בעבירות של טוהר המידות ויש גם מי שישב בכלא, האם נאשים את כלל חברי הכנסת כחוטאים? אני סבור שח"כ יחימוביץ חייבת להתנצל על דבריה הקשים בפני ציבור הרופאים.

היות ומזה שנים אני גימלאי לאחר 45 שנים כרופא ילדים בבית חולים ובקהילה, אני דוחה בשאט נפש את דבריה של יו"ר הוועדה ואת רמיזותיה כאילו הרופאים משרתים את חברות התרופות. מי היתה רוצה שירשום מירשמים לחולים? חברי הכנסת?

אנונימי/ת
12.11.2018, 20:06

דברים כדורבנות! כל המוסיף גורע...

12.11.2018, 20:52

אכן כל מילה בסלע ,עוזי ידידי..

אנונימי/ת
12.11.2018, 20:09

האמת, לא ברור לי ההתעקשות של הר"י, אשמח לדעת יותר פרטים על העניין. בעידן של היום פגישה אחד על אחד היא ממש לא הכרחית אם רוצים לעשות מונקי ביזנס. מהצד השני לא נתקלתי עדיין לצורת התנהלות שכזו. מקסימום עזרה כלכלית לארגן כנס מקצועי, ארוחה פעם בכמה חודשים בישיבות מתמחים. אישית לא ראיתי יותר מזה.

אנונימי/ת
13.11.2018, 22:55

הו תמימות קדושה. תשאל את מנהל המחלקה שלך מתי בפעם האחרונה הוחתם הדרכון שלו בנתב"ג, ומי שילם על הטיסה.

12.11.2018, 20:11

המאבק של הר״י מוצדק והכרחי. במקום לטפל במקרים בהם היתה התנהגות לא הולמת הוחלט להטיל הגבלות כוללות על מפגשים הכרחיים בין הרופאים לבין התעשיה הרפואית, אשר מטרתה לשרת את הרפואה ואת ציבור המתרפאים. הטלת הדופי ברופאים תחזור כבומרנג אל הציבור ותפגע בו. וודאי שד״ר קרני הינה דוגמא ומופת לרופאים באשר הם, הלוואי שכל רופאי ישראל ״יביישו״ אותנו כך.

12.11.2018, 22:27

אכן, ד"ר קרני עשתה את המעשה המתבקש באותה סיטואציה. אני מברך אותה על נטישתה את הישיבה, כדי להימנע מביזיונות נוספים. שאפו!

12.11.2018, 20:12

יהיה זה משגה טקטי מבחינת הר"י לפתוח בעיצומים בעקבות הגזירה האמורה. עצוב לומר אבל הכוח של הר"י מוגבל, אולי אפילו מוגבל מאוד . הדבר בא לידי ביטוי בשביתה של 2011 שנמשכה זמן רבף היתה אפקטיבית פחות ופחות ככל שהזמן חלף ומוסמסה לבסוף בידי פקידי האוצר, שהכניסו את שעון הנוכחות ולא עמדו בהתחיבויותיהם למקצועות במצוקה ולפריפריה. אז את הכוח המוגבל הזה של הר"י כדאי מאוד שלא "לבזבז" על סוגיה שאינה בנפשה של הרפואה בישראל, חשובה ככל שתהייה.

12.11.2018, 20:42

מסכים בהחלט.

אנונימי/ת
13.11.2018, 22:53

אני חושב שאתם טועים. הר"י הוכיחה לאורך השנים שהיא איגוד עובדים מהסוג של חברת החשמל, רכבת ישראל והנמלים, שהדבר היחיד שמעניין אותם זה השורה התחתונה. זוכרים את העיצומים בנמלים בגלל הסטייקים? זה אותו דבר. אז פה מדובר בעיצומים על הנופש בחו"ל. מבחינת הר"י יש נורמה שבה רופאים ציבוריים מקבלים כך וכך חופשות בחו"ל (לא משנה על חשבון מי) ופתאום באה המדינה ומנסה לפגוע בהטבה הזאת. אז יוצאים לשביתה, למה לא? בדיוק כמו עובדי הנמלים ששבתו על הסטייקים. זה בול הר"י.

אנונימי/ת
12.11.2018, 20:14

שלי יחימוביץ ערבבה פוליטיקה רדודה ועיתונאות שטחית והתוצאה מביישת

12.11.2018, 20:30

שלי יחימוביץ חוצפנית.
כל הכבוד ד"ר תמי קרני. עומדת על דעתך ביושר ומגינה על שמנו שהוכפש.

12.11.2018, 21:23

שלום רב,
התרשמותי מניסיוני הרפואי:
תודות להעברת המידע על הטיפולים החדשנים ישירות מנציגים התרופות לרופאים התרופות הוכנסו והגיעו לחולים.

אנונימי/ת
12.11.2018, 21:57

אני רופא ותיק ומסכים עם שלי יחימוביץ'. כמו שאסור לרופאים להיפגש עם תועמלנים של חברות תרופות אסור למחוקקים בעל כל דרגה שהיא להיפגש עם 'בעלי ההון' ולוביסטים. לחלוטין. גו שלי. הכדור אצלך

אנונימי/ת
12.11.2018, 22:27

?

12.11.2018, 22:29

כל הכבוד! מסכים לתנאי הזה....

אנונימי/ת
13.11.2018, 22:49

אני לא מתלהב משלי יחימוביץ', אבל היא באמת מיוזמות החקיקה נגד לוביסטים בכנסת.

אנונימי/ת
12.11.2018, 22:45

למה דווקא על זה יוצאים לקרב? אין נושאים חשובים יותר? איך התקבלה ההחלטה? איך עיניין זה ישפיע בכלל על עבודתינו?

אנונימי/ת
12.11.2018, 23:20

צודק מאוד. רופאים במרפאות נאלצים לעבוד לבד במקום שלושה רופאים בתנאי עבודה מחפירים, בשל היעדר רופאים מחליפים. ועל זה לא מכריזים סכסוך עבודה

אנונימי/ת
14.11.2018, 07:21

יש כל כך הרבה נושאים חשובים להיאבק עליהם. נראה תמוה ואולי אפילו חשוד בטעם לפגם "לייצר" שביתה על נושא כזה.

אנונימי/ת
13.11.2018, 00:01

ראשית רופאים לא שונים מאחרים ואם עוקבים אחרי מה שקורה במדינה ובכנסת הרי שחברות בארץ ובעולם , בעיקר בתחום רפואה , אבל לא רק, משפיעות על המערכות השונות כדי להגדיל רווחים. אין ספק שחלק מהרופאים מקבלים הטבות ופינוקים כדי לקדם חברות ציוד ותרופות ולא תמיד לטובת החולים. כל הרעיון של לוביסטים בא להשפיע על קבלת החלטות. מהכרותי את הספרות הרפואית ואת המצב בארץ אני יכול לתת דוגמאות לשחיתות כזו בחו״ל ובארץ. קחו לדוגמא את מה שקורה עם חברות הטבק והסיגריות והג׳ול בימים אלה.

13.11.2018, 00:59

ראשית חבל שאתה אנונימי. שנית: על רוב רובם של הרופאים פעולת הנציגים הרפואיים לא יכולה להשפיע בעבודה המעשית. אנחנו מקבלים מושג על התכשירים החדשים, אבל כיום אפילו לא יכולים לנסות אותם כי אין יותר דוגמאות רפואיות. פרט לזה - התרופות שאנחנו רושמים מוכתבות ע"י קופות החולים ולרוב הרופאים אין כל השפעה על רכישתן ע"י הקופות. ייתכן ומיעוט זעיר מהרופאים הבכירים נהנים מצ'ופרים מסוימים, כאשר הם ממליצים על רכישת ציוד מסוים לבתי החולים או לקופות החולים, אבל הניסיון לשחד אותי בעטים מפלסטיק ודפדפות ולעתים ארוחות צהרים בכנסים (אם יש לי סבלנות לחכות עד סוף הכנס) - לא הצליח עד היום. אגב, במהלך שנות עבודתי הרפואית הייתי ב-4 כנסים בינלאומיים - יש לי קבלות שעל כולם שילמתי מכיסי ואף חברה לא הציעה אגורה בגין השתתפות בהוצאותיי אלו....

לכולם שלום
חבל שגם היום יש עדין רופאים רבים שמפחדים לכתוב את דעתם ושמם. אני מניח שאותם רופאים היו רוצים לחתום גם על מרשמים וסיכומים באופן בלתי מזוהה.
ד"ר תמי כרמי מיצגת את ציבור הרופאים בכול הקשור לאתיקה , מקצועיות ויושרה. היא מייצגת את אותו ציבור שהביא את הרפואה בישראל לרמת מקצועיות שאין עוד רבים כמוה בעולם. איזה רמת מקצועיות או הישגים מיצגת בדיוק גב' שלי יחימוביץ' ? אני חושב שכול בר דעת במדינה מבין מי באמת הוא המודל לחיקוי.
טוב עשתה ד"ר כרמי שעזבה את אותו מושב לצים ואני גם יודע שהר"י ונציגיה לא צריכים להפגש שנית עם אותה ...... (שכול אחד ישלים את המילה החסרה לפי בחירתו ) ושכול רופא ימשיך להתעדכן בכול דרך שהוא יכול כי לפנינו טובת החולים והם בלבד. מה יעשו הגאונים במשרד הבריאות -יימלאו לבד מרשמים וידאגו לבריאות הציבור בעצמם? אני מציע לכולם להתעלם מהחלטות לא ראויות שמגיעות ממשרד הבריאות. במדינה חופשית אנו נפגש כמה שנרצה, מתי שנרצה, היכן שנרצה והכול למען המטופלים ואיכות הטיפול. רק רופאים יכולים לדאוג למטופלים ורופא שאינו מעודכן פוגע בביטחון החולים.
יש פשוט להתעלם מכול החלטה שלדעתנו מסכנת חולים. והר"י חייבת להמשיך לפעול כדי שלרופאים יהיו כול דרכי התעדכנות האפשריות.

13.11.2018, 03:01

שלי יחימוביץ אינה כוס התה שלי מבחינה פוליטית אולם אינה בן אדם רע. ייתכן הגיל, ייתכן שהחבטות הפוליטיות שספגה בהתמודדויותיה במחנה הציוני, אולי אפילו מנופאוזה...אבל ברור שהיא פספסה משהו בהבנת חשיבות החשיפה של הרופאים לתרופות וטכנולוגיות חדשות.
אותי לימדו שאם מי שעומד מולי לא הבין משהו שאני אמור להסביר לו - האחריות היא שלי, המסביר.
האחראית על הסברת הנושא וחשיבותו היא על הר״י.
אני אומר לכם שזאת דוגמא נוספת למערכת ההסברה הקלוקלת של הר״י - רוב הזמן היא שותקת וכשהיא מגיבה היא עילגת.
אגב עזיבת הדיון, כל דיון בין ניצים, משמעותו ״דם״ - פיצוץ, התחפרות בעמדות והציבור ישלם את המחיר.
ד״ר תמי קרני לא היתה צריכה לעזוב את הדיון אלא לפשט את הדברים לרמת ההבנה המתאימה לשלי יחימוביץ. אבל עזיבת דיונים בטריקת דלת היא כנראה תגובה שגרתית בהר״י. גם פרופ׳ אידלמן, לא מזמן, עזב דיון איתי ועם עמותת ארצ״י כשהדברים לא נעמו לאזניו.
אומרים ״מודה ועוזב ירוחם״?
במקרה הזה ״...עוזב לא ירוחם״,
יש לרופאים ולהר״י עצמה מדהימה (הייתי אומר אפילו ״מפחידה״) לנפנף מעליהם כל יתוש טורדני המאיים על הרופאים ומקצוע הרפואה.

אנונימי/ת
13.11.2018, 21:11

דר' לקסמן התיאור שלך ageist וגם sexist.

13.11.2018, 05:16

לא יאומן כמה אטימות לנציגי עמנו !?
כרופא בפריפריה , מפגשים אלו מאוד חשובים הן לי והן למטופלי אשר נהנים מהדוגמיות החינמיות של התרופות תוך ניטור אישי שלי אחר יעילותם . בתרם ישאו בהוצאות כלשהם !!
אבל ח"כ יחימוביץ מכנה אותי " מתחכח בבעלי הון?!
אני מזמין אותה למרפאתי בקרית גת לבוא ולהבין במקום להשמיץ ציבור שלם .
ד"ר שמואל כהן רופא עיניים בקרית גת,קרית מלאכי.

אנונימי/ת
13.11.2018, 06:51

דר קרני אדם הגון. מראה כי הועדה מוטה מראש. בעיני נושא התועמלנות אינו מאוד חשוב, אבל העובדה שפוליטיקאים מתנסחים כך כלפי רופאים הגונים היא מבישה

13.11.2018, 08:14

הואיל ושלי מייצגת בועדה מפלגה מסוימת שזו כנראה עמדתה ממליץ לקוראים לשקול הצבעתם למפלגה זו לקראת הבחירות הבעל"ט.בפוליטיקה העכשוית הבוטה זו שפה מובנת

13.11.2018, 09:36

ח"כ שלי יחימוביץ המחשיבה את עצמה "ערכית" מאוד ומוסרית. מנסה ללמד את הרופאים מוסר עבודה ותומכת בחוזר משרד הבריאות האוסר על פגישות אישיות בין רופא לנציג חברת תרופות. מהחשש לקבלת שוחד .חברת הכנסת "המוסרית" תתחילי קודם כל להגיש הצעת חוק על איסור מפגשים אישיים בין פוליטיקאים לאנישי עסקים . בין שרים ומנכלים לאנשי עסקים. תראי כמה מהם בחקירות שוחד ובבתי כלא על שוחד מרמה והפרת אמונים. מצאת פתאום את האשמים האמיתיים " הרופאים" מה עם כל העיתונאים הכותבים כתבות ממומנות על ידי אנשי עסקים את היית "בברנזה" הזאת . להם לא מגיע חוזר או חוק מיוחד נגד פגישות אישיות? הם חסינים מ"מוסריות"? שלך ולפני הכל תפסיקי לפגוע בביטחון המדינה ולפרסם פוסטים הפוגעים בביטחון לפני שאת מלמדת את סקטור הרופאים העובדים יום וליליה למען בריאות העם מהי מוסריות. את החכית הכי פחות מוסרית בכנסת "צדקנית" שכמותך. תסתכלי בראי ותראי את סולם " המוסריות" הכוזב שלך.

13.11.2018, 11:33

תמי, כל הכבוד. צודקת ב100%

אנונימי/ת
13.11.2018, 11:54

ממש לא מבין את רובכם!!! ד''ר איילינג..מי שחותם אנונימי לפחות רובם לא ממוקמים מספיק גבוה ולא מקושרים כדי שיהיו חסינים מחבטות עקב גילוי דעתם ברבים..מה אתה מתפלא..
ולגבי העניין עצמו..קודם כל כולנו בני אדם וזה לפני התחום שבו התמחנו..!! ובקהלינו יש לא מעט כאלה שהחלטותיהם משפעות לא פעם ולא פעמיים מהאנטראקציה עם חברות הפארמה..אני אישית מצדד בקשר מקצועי חזק ורצוף עם חברות אלה כשהבסיס אמור להיות מדעי ורפואי אבל לא חסרות דוגמאות למקרים שבהם חלק מההחלטות בהחלט מושפעות מעצם האנטראקציה עם החברות!! הרי בסופו של דבר משהו צריך להחליט ולכוון וכל דרך שתשמור על נקיון בקשר זה ראוייה!! לשלי יחימוביץ פעילות רבה ומבורכת ואל תספרו לנו שתופעות שליליות באנטראקצייה עם חברות הפארמה אינן קיימות!!! ישפר כל אחד מאיתנו בגיזרתו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אנונימי/ת
13.11.2018, 14:11

שלי יחימוביץ ,את בתור חברת הכנסת תעזרי לחולים בתמיכה להגדלת תקציב לתרופות כפי שדורשת המציאות ,כפי שדרוש לכול חולה במצבו.

אנונימי/ת
13.11.2018, 18:29

חבל שד״ר אייליג עדיין לא מבין או זוכר התנכלויות למביעי ביקורת בהר״י ובכל מקום. זו מסורת בעולם ובארץ. אייליג חש אותה בעבר על בשרו. כמו כן עיקרון ההצבעה החשאית בבחירות גם הוא מסיבה ברורה. הבעת דעה באופן אנונימי מאפשרת חופש ביטוי ללא חשש. זה גם מאפשר מיקוד הדיון בנושא ולא במביע הדיעה. הזדהות תשמש למיקוד הדיון לגופו של האדם ולא לגופו של עינין.

אנונימי/ת
13.11.2018, 19:21

הגיע הזמן. נמאס מחברות התרופות ומהניציגים שלהם שחופרים וחופרים ונותנים עט או מביאים אוכל למחלקה כאייילו בשביל הרצרה.
די כבר נמאס מהם.
אני אישית בעד איסור מפגשים בין אופא לנציג חברת תרופות. צריך שזה יהיה מסודר. שאם ויש מפגש אז שיהיה מול קבוצה של רופאים כגטן הרצאה ובלי האוכל שהם "משחדים" בו רופאים.

אנונימי/ת
13.11.2018, 19:51

לאנונימי מ19:21 שלום.
תקבל מנציגים חברות התרופות רק מידע על פיתוחים חדשים וללא עט ואוכל .

אנונימי/ת
13.11.2018, 22:47

הבעיה היא כמובן לא עם עצם המפגש, אלא בתוכן של המפגש, ביחסי הקח-ותן שנוצרים בין היתר בזכות המפגש. כמובן שיחסי הקח-ותן יכולים להיווצר גם במייל, בטלפון, בפייסבוק ובוואטסאפ. לכן החוזר אומלל בעיני, במקום להתמקד באיסור על יחסי קח-ותן (שהוא ממילא איסור פלילי ותיק שעובדי ציבור רבים הורשעו בגינו) הוא אוסר על מדיום ספציפי אחד מתוך רבים שבמסגרתו נוצרים יחסי הקח-ותן האלה. זה מגוחך.

אנונימי/ת
14.11.2018, 23:11

באמת נמאס מכל התועמלניות הללו. באות למחלקה וחופרות זמן קצוב שהוגדר ואז רושמות את שמך

13.11.2018, 20:33

מאחלת לכל אלו שתומכים ברעיונות המופרכים של הפרדת הפרמה מהרופאים שיטופלו ע"י רופאים שאין להם שום קשר לפרמה.
מאחלת למטופי בתחום הסוכרת שהפרמה תמשיך ןתתמוך בהם בכל הדרכם שהיא עושה כרגע.החל מציוד רפואי וכלה בהדרכות.וכל זה חינם אין כסף.
יישר כוח לחברות הפרמה ומי ייתן ונמשיך לעשות עבודה מקצועית וטובה.

אנונימי/ת
13.11.2018, 22:43

מדובר בעבירה פלילית. כל עובד ציבור, לרבות רופא (אבל גם ראש ממשלה), שפועל תוך ניגוד עניינים ומצד אחד מקבל טובות הנאה (גדולות כקטנות) מגורמים עסקיים שמהצד השני מתוקף תפקידו הציבורי הוא משפיע על עסקיהם, עובר עבירה פלילית של הפרת אמונים וקבלת שוחד.

זה תיק 4000 נגד נתניהו, הטענה שהוא עסק כשר תקשורת בענייני בזק ובמקביל אתר האינטרנט של בעלי בזק העניק לאשתו סיקור קצת פחות שלילי מהרגיל. ולפי כל הסימנים נתניהו הולך לקראת הרשעה בתיק הזה.

לא מאמינים לי? לפני שאתם קופצים לחו"ל על חשבון חברות התרופות בפעם הבאה, תיגשו קודם לעורך דין פלילי כלשהו לבחירתכם ותנסו להוציא ממנו חוות דעת בכתב בתשלום ביחס לחוקיות המעשה (נסיעה על חשבון חברת תרופות). לא תצליחו למצוא שום עורך דין כזה.

אנונימי/ת
13.11.2018, 23:32

אנונימי מ22:43.
האם ידוע לך מה הוא אחוז רופאים "הקופצים לחוץ לארץ על חשבון חברות התרופות" כשאתה כותב "לפני שאתם...".